Magazinblog a konyhabútorok világáról és a konyhatervezésről

Könnyen elkészíthető húsvéti dekor - saját képekkel

2020. április 11. Klein Kinga

Olcsó, könnyen elkészíthető és hangulatos húsvéti dekorációt hoztam az ünnepre. Számomra külön öröm, hogy gyarapíthatom vele az általam nagyon kedvelt, saját ötletből, saját képekkel illusztrált cikkek sorát a blogban.

konyhasziget_husveti_dekor_cim.png

Itthon található természetes anyagokkal festettem meg a tojásokat és rögtönöztem belőle egy egyszerű húsvéti dekorációt. A festést a 365 zöld ötlet blog cikke alapján kezdtem el. Fehér tojást vettem és eredetileg háromféle anyagot  szerettem volna kipróbálni, de ez ugye sosem ilyen egyszerű...

1. Kamillatea 

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_1.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_2.jpg

Az úgy volt, hogy 2 és fél pohár vízbe tettem 2 db filtert és  már az elején gyönyörűen alakult a sárga szín, de abban a pillanatban, amikor beletettem a cikk által ajánlott ecetet is, szinte teljesen kifehéredtek a tojások. Hm..., azt hiszem ezt legközelebb kihagyom. Mivel a kamillám elfogyott, csalánnal és mentával próbáltam menteni a menthetőt, így kaptam ezt a halványsárga színt. Talán aki nem tudja, hogy ez egy festett tojás, nem is veszi észre, ezért figyelmeztetni kell a gyanútlan szemlélődőt! Sebaj a következő jobb lett, figyeljetek!

 

2. Vöröshagyma héja

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_4.jpg

Tökéletes és gyönyörű az eredmény! A képen a legfölső a kamillás, a középső egy félidőben kivett vöröshagymás, az utolsó pedig a teljes időt,  20-30 percet főzött dekorációs alapanyagunk. Nem mondtam még, hogy minden színezővel azonos módon jártam el: 2-3 pohár meleg vízbe tettem 3-4 tojást és a színezőt, és mindet forrástól számolva 20-30 percig, volt , amit kicsit tovább is főztem. 

 

3. Cékla

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_3.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_10.jpg

Ez ő itt, bal oldalt fölül... Kicsit foltos, kicsit színtelen, de az én céklával főzött hímes tojásom :) Később rájöttem, miért lett ilyen. Ugyanúgy jártam el, mint az előző kettőnél, de 20 perc után sem nagyon volt színe az alanyoknak, ezért egy hirtelen ötlettől vezérelve málnaszörpöt öntöttem a vízbe. Ez már hatott, de mivel a szörpben cukor is van, szerintem ez egy sérülékeny réteget képezett rajta és bármi hozzáér, ledörzsöli róla a festéket. (És kicsit ragad is...) Azért megtartottam, mert ő is az én gyermekem, egyébként pedig  hideg hatású színe kiváló ellenpontot képez a többi meleg földszínnek. Szedtem még hozzá egy kis virágot a lakótelepi házak tövében és már csak fotózni kellett!

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok kedves olvasóim!

Fotók és ötlet: Konyhasziget, Klein Kinga

Ha tetszett a cikk és csatlakozni szeretnél a blog Facebook oldalához, hogy naponta inspirálódj, itt megteheted.

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_9.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_8.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_7.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_6.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_5.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_11.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_12.jpg

konyhasziget_husveti_dekoracio_2020_foto_klein_k_13.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://konyhabutortrend.blog.hu/api/trackback/id/tr8015605232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentek

süti beállítások módosítása