Bár a mindennapokban ritkán használjuk, a márvány nemes szépsége folyamatosan megihleti a designereket, hogy különböző használati tárgyakat álmodjanak meg belőle.
The kitchen in the Paris apartment of Joseph Dirand. Photo © Simon Watson, The New York Times.
Munkalapként, fűszermozsárként elfogadottabb látvány, de ezeket sem túl gyakran használjuk minálunk, pedig érdemes lenne. Jellegzetes mintázatával, hűvös eleganciájával ez a különböző helyekről származó kőzet mindig egyedi képet mutat. Sosem lesz ugyanolyan, mint egy sorozatgyártott burkolóanyag, a belőle készült tárgyak pedig különleges hangsúlyt kapnak. Ez olyannyira így van, hogy művészek, építészek előszeretettel használják nem csak hétköznapi tárgyakhoz, de meglepő, elgondolkodtató alkotásokhoz is. Köztük van az utolsó képen egyik kedvencem, Damien Hirst, Egy angyal anatómiája c. műve is.
Connoisseur 32 wine rack in White Carrara marble by James Irvine for Marsotto Edizioni, 2011
Proust Chair by Alessandro Mendini for Robot City
Ai Weiwei, Mask, 2013, marble, courtesy the artist and Lisson Gallery.
The kitchen of a private apartment by Joseph Dirand in Saint-Germain-des-Prés, Paris, France.Photo © Adrien Dirand.
'In Hale' tabel by Ben Storms.
Marble 'Domo' Trays by Jean Louis Iratzoki & Sylvain Willenz for Retegui
Luna table by Zaha Hadid for Citco. Photo by Jacopo Spilimbergo
Ninina Bakery in Buenos Aires, Argentina by Estudio Verardo
Damien Hirst, The Anatomy of an Angel, 2008 (detail).Carrara marble
GERARD MCGUICKIN cikke nyomán.
Forrás: yatzer
Kommentek